woensdag 29 april 2015

Het wekelijks clubje

Gisteravond was ons wekelijks clubje weer samen, we waren met 6.
Dit keer had ik mijn fototoestel meegenomen, dus kan ik weer pronken met de maaksels van iedereen.

Zoals elke week bijna had Anita de voorbije week weer aan de naaimachine gezeten en dit is wat ze weer gecreëerd heeft, echt de moeite.


Een rok voor haar dochter in een stofje van star wars, heel mooi.


Een jurk voor het buurmeisje in een leuk pinguinstofje.


Nog een jurk voor het zusje van het buurmeisje in jeans.


Op het clubje werkte ze door aan haar borduurwerk, een enorme klus.

Greta bracht een stoel in wording mee, zij volgt momenteel lessen om stoelen en zetels opnieuw met stof of ander materiaal te bekleden.


Zo ziet hij er al uit, in mooi rood, de kleur bedriegt hier op foto.


Zo is de onderkant helemaal opnieuw gemaakt.


En ook de achterkant wordt afgewerkt zoals het hoort, zij gaat ook meedoen met de tentoonstelling in juni en demonstraties doen.


Het breiwerk van Greta was al opgeborgen, maar dit zijn de sokken in wording van haar zus die meekwam naar het clubje.


Marie-Claire haakte een prachtig rose rokje voor haar kleindochter.


En ze is al een tweede begonnen in zachtlila in een mooie steek.


Marie-Jeanne haakte aan haar poncho.


En ikzelf breide verder aan de zwarte sokken.

Het was weer een hele leuke avond.



6 opmerkingen:

  1. Lukt het jou om 's avonds "zwarte" sokken te breien? Ik vind dit beter te doen met daglicht.
    Weer leuke werkjes.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat lijkt mij ook lastig, zwarte sokken breien, maar je bent natuurlijk wel heel ervaren op sokkengebied!
    Leuk, zoveel verschillende werkjes op jullie clubje.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie naaimachinecreaties, de moeder van de buurmeisjes is vast heel blij met zo'n buurvrouw!
    En dan de stoel, wat leuk om weer eens iets heel anders te zien en wat knap!
    de andere handwerkjes zien er gezellig uit, jullie hebben vast weer een heerlijk avondje gehad.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat het altijd wel een gezellige boel is als jullie bij elkaar zijn!
    En wat zag ik bovenaan je blog, Rita? Sokken nummer 6 al weer klaar?
    Je gaat als een speer. Want je doet ook nog mee aan de Zeeuwse deken hè. Ik vind je een kanjer!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het lijkt me zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jullie zijn als bijtjes van de ene bloem naar de andere of in jullie geval van het ene handwerk naar het andere

    BeantwoordenVerwijderen