dinsdag 1 september 2015

Dinsdag poppendag

Joepie, alweer een weekje voorbij en dus poppendag vandaag.

Daar ben ik altijd blij om want ik hou van de poppen en hun verhaaltjes.

Alhoewel, de laatste dagen is er hier iets op til, want de poppen gedragen zich heel geheimzinnig, ze zijn iets van plan, wat weet ik niet, maar het zal vast wel weer iets ondeugends zijn.
Natuurlijk kan je niks te weten komen als je iets vraagt, maar ze doen niks anders dan in vakantieboeken kijken en fluisteren en giechelen, ik hou mijn hart vast.

Zodra ik meer weet, lees je het hier wel op de blog, maar tot nu toe dus niks informatie los te krijgen van die deugnieten.

Dan nu tot de orde van de dag, de poppen.
Vandaag komen de babybornpoppen aan de beurt, eentje althans, Belle.

Er wordt volop gewerkt aan een nieuwe set kleren voor haar.

Op het web wat rondgekeken, met de poppen erbij uiteraard en dit werd uitgekozen.

Zomer Baby


Om te beginnen werd een rokje met een bloesje, een wikkelvestje en bandana (rechts onderaan) besteld, jaja, je leest het goed, ook deze poppen kennen het klappen van de zweep al.  Ik denk dat Lily ze al goed ingelicht heeft en haar zegje wel heeft in deze dingen, zij regelt hier het poppenhuishouden zoals jullie ondertussen wel weten.

Een begin werd gemaakt.


Een eerste deel van het rokje was klaar EN goedgekeurd en een tweede werd gebreid.
Van de 2 stuks vergat ik alweer een foto te maken, maar het afgewerkte resultaat kan ik jullie wel tonen.


Belle toont het maar wat graag, ze is supercontent met haar nieuwe plooirokje.
De rest zal nog wel volgen, maar niet alles in 1 keer, ik kan nu eenmaal niet toveren.



Ga zeker ook eens een kijkje nemen bij de andere poppenblogs.


Jannie (een dame die vooral babyborn poppen aankleedt)
Jolanda (die terug is van weggeweest)
en tenslotte Sandra (ook een heel ervaren poppenmaakster en vertelster)




Graag hadden we ook nieuwe poppenmoeders en -liefhebsters aangetrokken om mee te doen met de wekelijkse poppendag.

Dus als je mee wil doen, laat gerust iets weten aan Akkelien of mezelf, je bent van harte welkom!!!


TOT BINNENKORT ALS ER WEER POPPENNIEUWS IS!


En nu een paar daagjes blogpauze want ik wil echt eens uitzoeken wat er met de poppen aan de hand is hier.

12 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een mooi rokje, met plooien nog wel.
    Ja, we zijn wat aangegaan, die poppen van ons weten precies wat ze willen. Ik ben benieuwd wat je gaat ontdekken:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gebreid rokje. Op mijn blog vandaag ook poppennieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi patroontje en wat een leuk effect geeft dat garen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, die poppenbende houdt je mooi bezig zo! Belle ziet er prachtig uit in haar rokje, erg leuk geworden!
    groetjes, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geheimzinnig gedoetje bij jullie in huis. Je zou er zenuwachtig van worden.
    Echt schattig, Rita, dat rokje. En volgens mij heb ik die patroontjes ook wel eens gespot. Leuk zijn die, hè? Ik gebruik vaak patroontjes van haar.
    Wat vond Liene ervan?
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grrr, had ik net een reactie geschreven en toen verbrak de internetverbinding.....
    Nieuwe poging dus maar:
    Er is een manier om achter het poppengeheim te komen en dat is stiekem achter een deurtje staan luisteren....
    Maar nóg leuker is niets te ontdekken en je te laten verrassen als de poppen zover zijn!
    Het rokje voor Belle is weer mooi, lekker hé die kleine-snelklaar-projecten en de poppen zijn er ook nog eens blij mee :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou... het is weer raak met je poppen! Jij verwend ze en achter je rug lopen ze geheimzinnig te doen...
    Straks sturen ze je nog een paar dagen op vakantie...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent toch wel een lieve poppenmoeder. Ze hoeven maar met een vinger te knippen en jij gaat weer aan het werk.
    Hopelijk mag je wel mee als de reisplannen doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. AHA ik zie wolly online patronen. Die hebben echt een leuke collectie patronen en ze passen ook nog prima! Veel succes met de poppenperikelen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo, je bent heel wat van plan! Dat rokje is alvast prachtig!
    Succes met alle andere projecten!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie kleertjes allemaal en ja ik hou ook van de verhaaltjes,

    BeantwoordenVerwijderen