dinsdag 22 september 2015

Dinsdag poppendag!

Ja, het is weer poppendag en ik hoor en zie iedereen al denken, welk nieuws zou er nu zijn bij Rita en de anderen op de poppenblog?
Nu, nieuws is er altijd wel te vertellen als je zo'n poppenbende in huis hebt, want zij houden je aardig bezig moet ik zeggen.

Van de week kwam Lily eventjes een praatje maken met me om te informeren hoever het nu eigenlijk stond met Vera de beer???
Vera de beer??? vroeg ik.

Ja moeke, je was toch begonnen met Vera te breien en plots lijkt ze helemaal verdwenen, hoe kan dat nu?  Maak je ze niet meer af?  Of heb je ze al weggegeven misschien?

Neenee, weggegeven heb ik ze zeker niet want ze is nog steeds niet helemaal af, zei ik een beetje beschaamd.  En hoe dat zo gekomen is weet ik eigenlijk niet meer, zullen we eens gaan zoeken?
Ah, hier is ze!!


Oh, ze heeft nog geen oortjes, dat moet toch echt wel hoor moeke, zo kan een beer niet door het leven gaan zonder oren.

Nee, dat gaat niet, daar heb je gelijk in Lily, ik moet ze toch eens dringend een keertje breien voor haar.  Maar aan haar jasje heb ik wel nog gebreid.


Dit was de laatste keer dat ik het nog vasthad de stand.


Daarna heb ik er zakken en mouwen in gemaakt, al een pak beter niet?

Ja, dat ziet er al goed uit, ze hoeft geen kou te hebben.


Dan heb ik er toch ook nog een muts aangemaakt zoals op het patroontje stond , de zakjes dichtgenaaid zoals het hoort, het zijn nu echte zakken waar je iets in kan steken.  Vervolgens heb ik knoopjes gezocht en ook een pomponnetje aan de muts gemaakt.   Wat vindt je ervan?

Oh, keimooi, zo'n vestje zou ik ook wel willen moeke!!
(had ik het niet gedacht!)

Maar het volgende kledingstuk voor Vera ben ik ook al begonnen, de hoed die bij deze outfit hoort van het patroontje.  Kijk maar.


Het prille begin, maar het is een begin.

Flink moeke, dat komt vast binnenkort in orde!  En Vera haar oortjes ook hoop ik.

Heb je trouwens nog aan Teun de vos gewerkt?  Want daar was je ook mee gestart.

Lily, nu is het wel genoeg geweest, ik heb toch al mijn best gedaan, de vos moet nog wachten.

Ok Ok, ik snap het al, ik ga even met Saartje spelen denk ik.

Meer hoef ik jullie niet meer te vertellen zeker?  Mijn geduld was op hoor, een mens zo onder druk zetten.  Hoever we hiermee komen valt nog af te wachten.


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij 



Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!



11 opmerkingen:

  1. wat mooi en dat wordt weer een hele mooi Vera !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, Vera krijgt in ieder geval een prachtig jasje!
    Maar je bent al zover met Vera, dan kunnen de oortjes toch niet zo heel veel werk meer zijn voor zo'n ervaren breister als jij? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap dat je ook Vera aan het breien bent! en je bent al bijna klaar dus hopelijk zien we die volgende week ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat jasje mooi geworden! Je Vera de Beer zal haar ogen uit kijken als ze eenmaal klaar is! :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O,o die Lily, ja ik voel het soms ook, die poppendames kunnen je behoorlijk onder druk zetten;) Het jasje voor Vera is echt prachtig geworden. Rita, laat je niet ondersneeuwen door je poppen, jij blijft de baas;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij geen poppennieuws vandaag. Maar er wordt druk gewerkt aan nieuwe setjes Barbiekleertjes. En mijn Vera is ook blijven liggen. Ze heeft wel oren en een gezicht, dat heb ik gedaan toen alleen het hoofdje nog maar gebreid was. Maar nu nog twee armen. Ze komt vast eens langs op mijn weblog.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi jasje! Lily houdt jou lekker scherp, Rita!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik snap wel dat Lily ook zin in zo'n jasje heeft want het is echt heel leuk.
    Ik hoop toch wel dat je snel de oren voor Vera maakt want dat kan toch echt niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, die Lily kan het mooi vertellen... Ik snap dat je het welletjes vond... Maar ze heeft wel gelijk hoor over die beer. Je moet haar maar gauw afmaken, want zij zal een aanwinst zijn voor je poppenfamilie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die Lily houdt je mooi bezig! Ik ben benieuwd naar Vera, ze wordt vast erg leuk. Ik snap wel dat Lily ook zo'n mooi vestje wil, met echte zakken nog wel!
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een snoezig jasje heb je voor Vera gebreid, heel lief. Natuurlijk wil Lily nu ook zo´n vest maar kreeg ze niet eerst een nieuw kleedje? Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen