dinsdag 8 september 2015

Een speciale poppendag

Het is weer dinsdag poppendag, maar dit wordt een speciale aflevering vandaag.

Vorige keer had ik jullie al verteld dat er hier iets broedde in huis, nu, dat is dus een heel verhaal geworden.
De poppen hadden besloten dat Jos en ik een vakantie verdiend hadden en daarom waren ze dus in de vakantiebrochures aan het kijken en zaten ze te giechelen en te fluisteren.
Ze hadden namelijk stiekem achter onze rug een vakantie in Zeeland geregeld.
Eerst waren we wat boos, maar al snel begonnen we ons erop te verheugen en plannen te maken om uitstapjes te doen ginder.
Maar dat was buiten de poppen gerekend!
Wij wilden niemand mee, maar er werd serieus geprotesteerd natuurlijk.


Er hadden er al 2 postgevat bij onze koffer, Bloem en Florian waren van plan om mee te gaan.


Bloem deed me nog aan mijn leesboeken denken, zo'n schatje is ze wel.
Toch zei ik dat we dit keer geen poppen gingen meenemen. 


Maar dat was buiten deze 2 deugnieten gerekend, zie je ze hier snel in de koffer kruipen???


Om dan snel achter Jos zijn hemden zich te gaan verstoppen.  Ik had het natuurlijk in de gaten, maar heb ze dan toch maar meegenomen, op voorwaarde (je kent het al) dat ze BRAAF zouden zijn en dat we voor Lily een cadeautje zouden meebrengen.


Ginder aangekomen hebben ze meteen het bed uitgetest waarop deze snoepjesdoosjes als welkomgeschenk lagen.


Lief niet?  


Vervolgens werd de verlichting gekeurd en goedgekeurd want er was zelfs een leeslamp voorzien, wat voor mij ideaal is natuurlijk want ik lees elke avond in bed voor het slapengaan.

De 2 kapoenen hebben ook wat uitstapjes meegedaan met ons, maar daarover vertel ik in een volgend poppenblogje meer.

Intussen zijn we terug van vakantie en we zijn heel blij dat ze dit voor ons gedaan hebben, we hebben een hele fijne week gehad samen.


Ga zeker ook eens een kijkje nemen bij de andere poppenblogs.


Jannie (een dame die vooral babyborn poppen aankleedt)
Jolanda (die terug is van weggeweest)
en tenslotte Sandra (ook een heel ervaren poppenmaakster en vertelster)




Graag hadden we ook nieuwe poppenmoeders en -liefhebsters aangetrokken om mee te doen met de wekelijkse poppendag.

Dus als je mee wil doen, laat gerust iets weten aan Akkelien of mezelf, je bent van harte welkom!!!


TOT BINNENKORT ALS ER WEER POPPENNIEUWS IS!



9 opmerkingen:

  1. Die lieve deugnieten, dat hadden ze dan toch maar mooi geregeld voor jullie. En dan thuis achterlaten dat kan natuurlijk niet. Ze hebben toch zeker niet bij jullie tussenin geslapen? Ik neem aan dat ze voor zichzelf toch ook een bed geregeld hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan wens ik jullie allemaal tezamen een leuke vakantie ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mag ik je poppen eens lenen , toch heerlijk zo op vakantie kunnen, veel plezier met de poppendag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig toch, die lieve poppenkinders mee ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha wat een gezellige vakantie zo met die twee deugnieten. Kijk ze braaf liggen in de koffer. Heerlijk zo'n verwenweekje, even lekker er tussen uit. Dat doet een mens goed!
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vond Lily het zo maar goed dat ze achter moest blijven? Of was ze misschien wel trots dat ze de oppas had op het huis?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een deugnieten! Maar wel heel lief, hoor.....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lieve poppen heb je toch, zomaar een vakantie geregeld, ook voor zichzelf;-)
    Ben benieuwd naar de rest van jullie belevenissen.

    BeantwoordenVerwijderen