zondag 13 september 2015

Reisverslag deel 1

Zoals jullie weten brachten mijn man laatst onze vakantie door in Noord-Beveland.
Hierbij hebben we verschillende stadjes in de omgeving bezocht en het was zeker allemaal de moeite waard, vele foto's werden genomen natuurlijk en ik ga er hier enkele van tonen.
Misschien allemaal heel bekend voor de nederlandse blogsters, maar zeker niet voor alle belgische, dus een beetje reclame maken mag.


Allereerst waren we in Veere, prachtig stadjes met hele mooie huisjes, maar wel heel toeristisch.



Van daaruit wandelden we naar het strand, waar dit prachtig kuuroord stond.


En het strand natuurlijk, wat me opvalt, hier heb je heel veel plaats op het strand.


Achter de duinen stonden een paar mooie schotse huisjes




Prachtig, niet?

Het volgende project was Zierikzee, zo mooi, met ook een heel beetje geschiedenis.


Deze mooie brug om de stad in te gaan en hieronder een kerk.




de gasthuiskerk op het plein.


de museumhaven


en de poorten om zierikzee binnen te komen, de binnenkant


de buitenkant


een zicht op de haven en natuurlijk overal molens.


nog zo'n mooi huis helemaal met goud bewerkt


de poort aan de andere kant van de stad, de binnenkant


de buitenkant


dit doet me dromen van ridders en jonkvrouwen.

De rest volgt in een ander blogje.


10 opmerkingen:

  1. Net wat je zegt, ik herken het wel, maar toch leuk om weer eens te zien:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, want al ben ik Nederlandse, ik heb nog lang niet alles gezien! :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik vind het leuk om te zien. Zeeland is best ver van Friesland. Ik ben er pas één keer geweest en dat is al heel wat jaartjes terug!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie weten de mooiste plekjes ook wel te vinden, Rita! Ik kan wel zien dat jullie genoten hebben.

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt ons laten meegenieten. Ook al ben ik echt hollandse, ik kan me niet herinneren hier ooit geweest te zijn. Toch eens onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zien er allemaal supergezellige plekjes uit, hopelijk hebben jullie met volle teugen genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super , wij zijn ook in Veere geweest deze zomer , dat kuuroord is dat niet in Domburg ? het lijkt er in ieder geval sterk op . Wij logeerden de laatste 3 jaren in Westkapelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik woon in het noorden van Nederland dit heb ik ook nog nooit gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's, Rita. Heb je nog een kuurtje genomen in het kuuroord? :-))
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen