zaterdag 12 september 2015

Sokken en confituur

Met dit weer begint het sokkenseizoen weer, deze morgen was er zon, maar nu regent het de hele tijd en het ziet er niet naar uit dat het meteen zal stoppen.
Ideaal weer dus om met de breinaalden te werken.

Op verzoek van de wolwinkel waar ik nogal eens kom, maakte ik een paar babysokjes voor hun kleinzoon Joris.


Er werden verschillende bolletjes wol meegegeven en dit is al het eerste paar, er zullen er vast nog wel volgen.

Het andere paar sokken, ook voor de winkel, is ondertussen ook af.


Helaas vergat ik een foto te maken van beide sokken, dus jullie zullen me op mijn woord moeten geloven.


En deze namiddag hebben Jos en ik nog wat confituur gemaakt van rabarber met appelsien (sap) om de winter door te komen.

Binnenkort nog wat confituur van peren (met een klein beetje citroen en eventueel vanille voor de liefhebbers) en appels (met kaneel) maken, ook heel lekker.

Morgen of overmorgen maak ik al een deel van ons vakantieverslag, want om alles in 1 keer te vertellen gaat te veel zijn.
Dinsdag is er natuurlijk ook weer het vervolg van de poppen hun vakantie.

Keep Calm and Enjoy the Weekend - Andrea's Blog Andrea's Blog:



9 opmerkingen:

  1. Wat leuk die kleine sokjes, van confiture kun je nooit genoeg hebben en het is zonder toevoegingen nog eens gezonder ook. Veel breiplezier:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft leuk hè.. sokken breien. Ik ga binnenkort ook weer eens een paar opzetten.
    Leuk dat jullie appelsien zeggen en wij sinaasappel ...
    maar je inmaak ziet er lekker uit. Dat wordt smullen van de winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker: perenconfituur! ;-)
    En die sokken zijn vast lekker warm!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat leuk als je iets op bestelling kunt maken. Dan weet je tenminste zeker dat er iets mee gedaan wordt.
    En ook nog lekker gezond bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk zo'n jamvoorraad!
    sokken breien zie ik de lol niet van in.. tenminste grote...kleintjes zijn schattig om te zien en te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch lekker veel met sokken bezig, heeflijk dat je er zoveel vraag naar hebt!
    Die confiturepotjes zien er heerlijk uit. De combinatie rabarber/appelsien(sap) is nieuw voor mij, het klinkt heerlijk!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt hard gewerkt Rita groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een mooi voorraadje confituur. :-)
    Klinkt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zal het bij jullie lekker hebben geroken bij het maken van die confituur. Het water loopt me in de mond
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen