zondag 6 september 2015

Terug van weggeweest

Een deel bloggers hadden het misschien al door, we zijn een weekje weggeweest.
Dat is de reden waarom er zo weinig geschreven is op jullie blogs.
Waar zijn we geweest?


We zijn in Zeeland geweest, met name in het dorpje Geersdijk, gelegen in Noord-Beveland.
We hebben een hele leuke week gehad en hebben vele dorpen in de omgeving bezocht, maar hierover later meer.

Bij het vertrek passeerden we eerst en vooral Arnemuiden, een bezoekje aan Jeanet van Atelier Jaffari kon ik niet nalaten, trouwens ik moest mijn bestelde boek "Truien bij de vleet" bij haar gaan ophalen.


De afslag konden we gelukkig niet missen, hij was heel duidelijk aangegeven.

In het dorp vindt je de gezelligste wolwinkel van Zeeland meteen.


Dit straalt toch gezelligheid uit, geef toe.


Prachtig naambordje en het boek pronkt in de vitrine.


Buiten is er aan wildbreien gedaan rondom de lantaarnpalen.


Zoals elke keer zijn we weer heel vriendelijk ontvangen door Jeanet.

Binnen weer alom verleiding van de unicatbollen,


maar ook de andere wolletjes spreken meteen tot je verbeelding.


Overal liggen of hangen brei- en haakwerken om je te bekoren, let op deze prachtige baret.


En weer bracht ik wolletjes mee, een bolletje Arne en Carlos sokkenwol, en andere sokkenwol,


om sokken of knuffeltjes van te maken.


Nog een bol unicat.


En deze prachtige streng handgesponnen wol om een sjaal mee te breien naar een patroon van Wieke van Keulen, namelijk de chandelier. (dat is tenminste de bedoeling, maar wanneer??)

Dit was dus al een prima begin van de vakantie vond ik.
Wat we verder nog gedaan hebben volgt nog wel in een paar blogjes.
Wat de poppen betreft, nu daar heb ik ook nog wel wat nieuws over, maar dat lees je dinsdag wel.

En nu zal ik de volgende dagen wel aardig wat tijd moeten besteden aan de blogs om de gemiste berichtjes weer allemaal te lezen en te reageren, dus even geduld.


11 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n weekje weg, viel het weer nog een beetje mee? Wat een goed begin van de vakantie met een bezoek aan zo'n leuke wolwinkel. Bedankt voor de Anne en Carlos sokkenwoltip, ik kende het niet en vind het erg leuke wol. Ga kijken of ik die bij mij in de buurt ook kan kopen. Geniet van je nieuwe wolletjes, schitterend zijn ze. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O,o,o de verleiding niet kunnen weerstaan, hi,hi ik snap het wel hoor;-) Je kunt nu wel lekker vooruit, ben benieuwd naar je poppennieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was héél leuk om jullie (weer) te zien! Ik hoop dat jullie een fijne vakantie in het Zeeuwse hebben gehad! Super om o.a. je geweldige poppetjes in het echt te mogen zien - nog veel mooier dan op je foto's.
    Hartelijke groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was me inderdaad opgevallen dat het wat stilletjes was, maar gelukkig met een goede reden! Heerlijk zo'n weekje weg en wat prachtig dat je dat kon beginnen in de winkel van Jeanet!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ik was ook een paar dagen weg, lekker hé! En jij hebt goed ingekocht, zeg! Wow, wat een mooie garens! Die Unikat.... schitterende kleuren, en de rest ook, dat kan weer prachtige werkstukken opleveren.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk he zo n vakantie! Wat heb je prachtige wolletjes gekocht!!!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof dat je ons laat meegenieten! Kan niet wachten op je verslag van de rest van de week... Die wol van unicat is echt prachtig hee. Omdat ik zo weinig brei heb ik me nog niet laten verleiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, zo'n wolwinkel. Lijkt wel een snoepwinkel, dan weet je ook niet wat je moet kiezen. Alles is lekker.....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan begrijpen dat je die afslag niet voorbij kon gaan!
    Ik ben er zelf ook geweest toen we op vakantie in Zeeland waren en ik weet zeker dat ik als ik in de gelegenheid ben ik er weer binnenstap!
    Een heerlijk klein winkeltje waar je niet gauw misgrijpt! En oh..... wat had ik graag die voorraad unicat willen zien! Ik weet zeker dat ik niet zonder een bol (of meer) weg was gegaan! Je hebt een hele mooie uitgezocht!
    Je hoeft je voorlopig niet te vervelen op handwerkgebied Rita!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van de eerste dag al mooie aankopen gedaan ik ben benieuwd naar het vervolgGroetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je vakantie kan natuurlijk niet meer stuk als je start met zo'n leuk bezoek aan Jeanet!
    Wat een heerlijke start van de week.... en er zal vast nog wel een heleboel leuks gevolgd zijn. Want als Lily de touwtjes in handen neemt en plannetjes maakt ... nou... dan weet ik het wel!

    BeantwoordenVerwijderen