dinsdag 16 februari 2016

Dinsdag poppendag

De week vloog voorbij en het is alweer poppendag.

Wat verheug ik me hier elke keer opnieuw op.

Zullen er nieuwe knuffels gemaakt zijn?  Of worden er toffe verhaaltjes verteld met de poppen?
Wat het ook is, elk blogje over de poppen lees ik even graag.

Dan nu de nieuwste ontwikkelingen hier ten huize "hobbyrita".

De situatie hier blijft hetzelfde, Lily heeft af en toe haar kuren, dan moet ik ze even op de vingers tikken en klaar is kees, dan weet ze het weer.
Om nieuwe kleren blijft ze zagen ook al puilt haar kast uit.
De andere knuffels houden zich eigenlijk nogal koest, misschien komt dit door het koude winterweer en houden sommigen een winterslaapje of zo, maar heel luid ga ik dit niet zeggen of je hebt de poppen weer aan het dansen!

Maar ik ga jullie niet langer in spanning houden, al weken terug had ik gezegd dat ik een nieuwe knuffel ging maken en ik had de wol al getoond.


Dit is het bolletje, het is fijn garen van het merk Schachenmayr en het noemt "tahiti" en is een verloopgaren waarvan ik zeker nog  2 andere kleurtjes heb.
Dit zijn allemaal blauwtinten.


Een begin werd gemaakt, ik brei met naaldjes 1,5 en dit is het hoofdje.


Aan het lijf werd ook al gestart en de openingen voor de armen werden al op een draadje gezet.


Daarna werd er lustig doorgebreid tot hier, nu moet ik de openingen voor de benen gaan maken.


Met de balpen ernaast wil ik laten zien hoe klein mijn knuffeltje zal worden op deze kleine naaldjes, wie of wat het wordt verklap ik nog niet, jullie mogen raden.

En wie als eerste de juiste oplossing vindt krijgt een cadeautje toegestuurd.

Hoever ik volgende week zal zijn durf ik nog niet te voorspellen, misschien heb ik ook wel niet veel tijd om te breien of krijg ik "huiselijke problemen" met de poppen hier, wie weet.


Vergeet de andere poppenmoeders niet:


- Es,
Jannie,


Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! Er staan alweer wat nieuwe namen bij, gezellig! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten