vrijdag 31 maart 2017

Afgewerkt en goed en minder goed nieuws

De laatste tijd heb ik nog wat spulletjes gemaakt, alhoewel de poppen me hier ook wel onder druk blijven zetten natuurlijk.
En dan Liene, die was daarstraks hier en had de sokken aan die ik voor haar gebreid had, ze wil die en geen andere aandoen en ook haar schortje dat ik gemaakt heb moet altijd aan hier.
Dus ga ik nog maar wat sokken breien tussenin, liefst met roze (?) en al een maatje groter want deze zijn al krap geworden, nu nog roze sokkenwol vinden :-).

Wat ik zoal gemaakt heb:


een blauwe biscornu


met positieve en negatieve kant telkens,


en een paarse biscornu, deze is al cadeau gedaan


aan een dame die heeeeel graag paars ziet.
Ondertussen ben ik al een nieuwe begonnen.

Ook theelichtjes zijn er nog volop gehaakt, een makkelijk werkje om mee te nemen als je in het ziekenhuis moet wachten.


Meestal probeer ik setjes van 2 of 3 te maken, 


in kleurtjes die wat matchen.


Verder ben ik nog met de sokkenkal bezig, de tweede sok is bijna af, dat moet ook, want maandag begint er een nieuwe mystery kal daar en ik heb me natuurlijk weer ingeschreven, maar ook nog voor een ander project, maar daarover later meer.

Dan nu het andere nieuws, ik ga het beknopt vertellen.
Gisteren is Jos weer voor een scan moeten gaan, de tumors waren hetzelfde gebleven en de laatste week voelde hij zich heel goed.  Maar hij had ook metastasen in een klier en daar zit een ophoping of zwelling, waarvan weten ze niet, maandag wordt een biopsie gedaan.  Ze vermoeden ofwel ophoping van witte bloedcellen (is goed want die bestrijden de kanker met de nieuwe therapie) ofwel uitzaaiing wat natuurlijk minder is een aanpassing van de therapie vraagt.  Ook in zijn hoofd zit een vochtophoping en vraagt om een bijkomende NMR.  Omdat de therapie nog in zijn kinderschoenen staat kunnen ze alles nog niet verklaren of voorspellen.
Duimen dus maar weer voor een goede afloop, hij ziet het nog steeds positief en daar klamp ik me aan vast, want het buikgevoel zegt veel.

Om te eindigen, het cadeautje dat Liene kreeg in het klasje van de paashaas


en een foto van haarzelf, een schat van een kind.


Om te eindigen wat voorjaarsfoto's van de fruitbloesems hier in de buurt


waar Jos foto's van gemaakt heeft.


Volgende week gaan ze helemaal open zijn, genieten!!





9 opmerkingen:

  1. je handwerkjes zien er weer spik en span uit. Hoe heftig het nieuws omtrent Jos ik hoop en bid dat het goed mag gaan heel veel sterkte voor jullie beiden xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een activiteit weer. Het ziet er weer goed uit. Sterkte met alle perikelen rondom Jos. Ik hoop dat de onderzoeken positief nieuws gaan opleveren. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel leuk nieuws en mooie foto's en daartussen in heftige berichten... Heel veel sterkte gewenst! Ik denk aan jullie!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begin alvast met duimen voor een goede uitslag!
    Volgens mij is Liene het zonnetje in huis waar oma maar wat graag mooie sokken voor breit ;-)
    De biscornu's en de potjes zien er goed uit, knap werk! Sterkte weer voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je weer veel moois gemaakt. Wat een mooie meid die Liene.
    Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop op een goede uitslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een spannende tijd. Ik hoop dat jullie snel een positief verlossend woord krijgen. Sterkte samen! Wat een leuke dingen heb je gemaakt. Ik heb wat afgehaakt in de tijd dat mijn man wegens ziekte ruim een jaar 'uithuizig' was. Een fijn gedachten- en tijdverdrijf. En wat heerlijk hè die fruitboomgaarden. Hier in de Betuwe kan ik er zo van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik loop nogal achter met het lezen van de blogs, en zie nu het nieuws over Jos. Wat een heftige en onzekere tijd, ik denk aan jullie!
    Wat is Liene al een mooie grote meid geworden.
    lieve groet, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen