dinsdag 3 oktober 2017

Dinsdag poppendag

Heel hard doe ik mijn best om toch te proberen elke week weer de poppendag mee in te vullen, maar of het zal blijven lukken kan ik niet beloven.
Bovendien zal het in kleine stukjes zijn, waarom?
Ten eerste zijn er soms dagen dat ik mijn handen vol heb met het huishouden en de zorg voor Jos, ten tweede (het belangrijkste) omdat ik te weinig tijd heb doordat ik TEVEEL projecten tegelijkertijd bezig ben en zou willen maken, maar dat laatste is waarschijnlijk niet enkel een probleem dat ik heb.

Daarom starten we vol moed aan de volgende poppendag.

Zijn er hier nog vorderingen gemaakt????
Jazeker!!
Niet aan de olifant, maar wel aan mijn lappenpop.


Dit was de start vorige week, het begin van de eerste oor van konijn.


Het vervolg, al 2 oortjes om te horen die


samenkomen tot een hoofd, ik moet nog op zoek naar een neus en 2 oogjes.


Dus heb ik het lijf almaar gemaakt, resten nog 2 armen om te maken en de afwerking, dus hopelijk kan ik dit volgende week tonen.


En ja hoor, de volgende ligt al klaar, dit keer maak ik de vos.


En nu ga ik iets prachtigs tonen wat ik kreeg opgestuurd van atelier de ooievaar.
Ga zeker eens op haar blog kijken, echt de moeite, deze mevrouw breit miniatuurtjes en ontwerpt de patronen, ik heb grote bewondering voor deze mini kunstwerkjes.
Ik zag ze al meermaals op de beurs "knit and knot" in Tilburg en kocht ook al patroontjes, maar heb het nog steeds niet aangedurfd om op naaldjes 0.7 te breien.
Zij stuurde me dit op.


Een piepklein mooi minidoosje en dit hele lieve kaartje erbij.
DANKJEWEL ANNEMARIE!!!


Dit is dus een beschermengeltje, het hangt boven ons bed Annemarie, ik maak er eens een foto van.


Kijk hoe klein het is, dit is een naaldbeschermer, dan hebben jullie een idee en weet goed dat dit allemaal gebreid is met de hand!!  Echte kunst!!



Welk nieuws is er deze week bij de andere poppenmoeders ? Ga zeker eens kijken, het is de moeite waard!


Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren

9 opmerkingen:

  1. Wow, wat een prachtig engeltje en wat ontzettend lief!
    En je bent aardig aan de haak tegenwoordig, Rita! Leuk, alweer bijna zo'n leuke lappenpop klaar!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat engeltje is zo klein en toch helemaal perfect! Ik hoop dat ze haar werk meer dan goed doet.
    Jouw konijn wordt ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt de haak microbe te pakken ...
    Wordt mooi hoor ...
    Bedankt om langs te komen op mijn blog ..
    Fijne dinsdag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat konijn zal snel af zijn, denk ik... Wat zijn ze leuk hè... Je gebruikt prachtig garen, Rita.
    En dat cadeautje is heel bijzonder, niet te geloven ... zo fijntjes en dan zoveel details!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief van atelier Ooievaar, een beschermengeltje komt altijd van pas :) zeker zo'n mooi engeltje
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kunt ook oogjes haken en is ook nog heel veilig. Ze zijn zo leuk deze poppen.
    Wat kreeg je een lieve verrassing. Ik ken iemand die ook zulke kleine dingen haakt. Ik vind dat heel knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach Rita, mijn tijdsprobleem ken je met Poppendag En toch vind ik het onwijs leuk om te schrijven en de poppen trouwens ook. Leuk dat je met van alles bezig bent. Wat een kunst met die miniatuurpoppetjes, ik zal eens een kijkje nemen.

    Lieve groeten, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen